Laatste dag - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Jan Dros - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Jan Dros - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Jan Dros

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Maart 2017 | Suriname, Domburg

Donderdag 30 maart.

Onze laatste dag in Suriname. In Nederland is het zomers weer met 21 graden. Voor ons toch wel een beetje aan de koude kant.

Gisteren was een lekkere childag. Gewoon niks doen. Een boek lezen. Af en toe wordfeuten met de kids en lieve susie. Wieke af en toe geknuffeld. Lekker bakje koffie, ’s middags een parbootje in de hangmat. Je herkent dat gevoel toch wel, ja toch?

Het is hier ook wel heel mooi weer. Strak blauwe lucht, heerlijk windje, 30 graden, een nieuwsgierig hagedisje op de veranda, vogeltjes die op de broodkruimels afkomen. Toootaaale ZEN.
Al een beetje jaloers? Goed zo.. dat was ook de bedoeling.

Het geeft wel aan dat Wieke en ik het hier enorm naar de zin hebben en met weemoed weer terug gaan naar Nederland. We kunnen met recht zeggen dat het een geweldige vakantie is geweest. Je moerstaal spreken in en ver tropisch land heeft toch wel wat.

En wat een vriendelijke mensen.
Hoezo “buitenlanders”. Zoals de mensen hier met elkaar omgaan is een voorbeeld voor al die populistisch discriminerende stakkers op deze aardbol. Een Moskee naast een Synagoge dat kan hier.
Sorry, ik liet me even gaan.

Terug kijkend zijn er toch 2 avonturen die er bij ons uitschieten.
• De vaartocht door het moeras met als uitsmijter een eitjes leggende reuze zeeschildpad.
• En ons verblijf op Botopasi in Corrie’s hotel ver in de binnenlanden van Suriname.
Mocht je plannen hebben deze kant op te komen dan zijn dat onze aanraders. In de blogs van 17 en 20 maart kun je hier meer over lezen.

Ja, en dan voor mij persoonlijk.
Deze vakantie was ook de terugkeer na 50 jaar afwezigheid. Het ontdekken dat zowel je lagere als middelbare school nog overeind staat. Dat het prachtige withouten herenhuis op groot Chatillon totaal is teruggepakt door de natuur. Ja, dat waren aangrijpende momenten. En dat ik ze kon delen met Wieke, Gjilke en Johan. Dat was geweldig.

Voor al die wereldburgers die onze blogs hebben gelezen…….Bedankt dat we jullie hebben mogen meenemen in onze dagelijkse avonturen. Het was ons een waar genoegen jullie gastvrouw en –heer daarin te mogen zijn.

Wieke en Jan in Suriname

• 30 Maart 2017 - 14:52

Hillie:

Prachtige verhalen Jan en Wieke! Ik heb een maand lang met jullie meegereisd.
    Maar toch ook fijn dat jullie morgen weer op de oude vertrouwde Friese bodem zullen zijn!
    Ik weet nog wel een paar die dat heel erg fijn zullen vinden ;-)

Voor vanavond goede vlucht en tot morgen!!

liefs, Hillie

• 30 Maart 2017 - 15:29

Gonny Dros:

Lieve allebei,

Altijd genoten van wat jullie mee mochten maken. Jullie hebben ook wel het maximale eruit gehaald! En dat ik ook nog kon meekijken bij de overblijfselen van Groot Chatillon, waar ik ook lang geleden een prachtige zes weken vakantie vierde; zo bijzonder.
    Veilige reis terug. We kijken uit naar ons weerzien.

Liefs van Gonny en Steven.

• 30 Maart 2017 - 18:30

Gea:

Prachtige verhalen. Fijne reis naar huis. Dikke kus xx

• 31 Maart 2017 - 15:34

Heerlijke verhalen, erg van genoten !! Het schrijven van verhalen zit wel in de genen. hoogstwaarschijnlijk van onze vader. We spreken elkaar gauw weer. Hopelijk hebben jullie een goede reis en behouden thuiskomst gehad !! Liefs, xxx Henk en Jannie.