Earth Hour (wereld uur dag) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jan Dros - WaarBenJij.nu Earth Hour (wereld uur dag) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jan Dros - WaarBenJij.nu

Earth Hour (wereld uur dag)

Door: Jan Dros

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 25 maart

De dag dat we wereldwijd het licht een uur uit doen voor een betere aardkloot.

We zitten in het restaurant "Ji Ji's" op onze bestelling te wachten. Beneden is het rumoerig. Veel rondscharrelende padvinders en een aantal muzikanten die hun instrument af en toe uitproberen. Die moet het straks natuurlijk wel doen!

In de verte komt een boot aan met op de voorsteven een enorme wereldbol. Lijkt de stoomboot van Sinterklaas wel.
Het is de bedoeling dat deze opgeblazen wereldbol aan wal wordt gebracht en samen met de padvinders, muzikanten en dansmarietjes de stad in gaat om aandacht te vragen voor WNF (Wereld Natuur Fonds).

De bol is aan land en eindelijk mogen de trommelaars en blazers voluit. De Dansmarietjes swingen de pan uit en iedereen staat te wiebelen op de maat.

We hebben een mooi uitzicht vanaf het restaurantbalkon. Lekker eten onder het genot van een samba. Dat kan ook in Suriname.

• 26 Maart 2017 - 09:57

Hillie:

Mooooooooi!! Suriname bij nacht!! ;-)

• 26 Maart 2017 - 21:09

Gjilke&Johan:

Nice! Dat zijn weer leuke avonturen! Xxx

• 27 Maart 2017 - 20:12

Mooi dat daar ook aandacht voor is !! xxx