Patat met frikandel - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Jan Dros - WaarBenJij.nu Patat met frikandel - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Jan Dros - WaarBenJij.nu

Patat met frikandel

Door: Jan Dros

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Maart 2017 | Suriname, Domburg

Vrijdag 3 maart

Heerlijk geslapen maar veel te vroeg wakker. Onze interne klok staat nog op de “oude” tijd.
Rond 10 uur geld gepind en boodschappen gedaan. Heerlijke verse broodjes met pindakaas en jam klaargemaakt. Aan de koffie en daarna lekker chillen op de veranda.

Rond 5 uur ’s middags naar Domburg om te genieten van de lokale keuken…..kom je uit bij een stel gepensioneerde Hollanders. Op de menukaart…. patat met frikandel en kroket !!!
We zitten wel op een knus terrasje met een schitterende view over de Suriname rivier. Op die rivier een aantal jachten van wereldreizigers die er bijna permanent wonen. Af en toe zie je ze in een klein rubber bootje heen en weer varen.

Wieke aan de kroket en ik aan de gebakken cassave met hele kleine mini visjes. Surinaams pittig en ontzettend lekker. Na een tijdje komen er steeds meer Nederlanders bij die blijkbaar daar in de buurt wonen. Ben je duizenden kilometers van huis zit je opeens weer tussen de Hollanders. Duh!

’s Avonds nog lekker nagenieten op de veranda tot we door de muggen naar binnen worden gedwongen. Gelukkig hebben we airco op de slaapkamer anders zou het wel erg zwoel geweest zijn.